Pages

Monday, 17 October 2011

Rich Choc Pudding

Salam wbt..Dah lama tak cerita pasal masak2 kan..asyik cerita pasal anak je..macam dia seorang je ade anak kan..haha. Saya ni sebenarnya bila bab2 buat puding, kadang2 jadi..kadang2 tak jadi..tak tahula ape sebabnye..nak kata tak ikut resipi,ikut je..jadi,kalau tak jadi tu, saya selalu salahkan bahan..tak pun resipi tu sendirik..haha.mana boleh salahkan diri sendirikan..hehe..
 ramai je kan yang dah buat puding ni..
sedapkan..
twin memang suka puding, tapi tengok jenis puding gak..
aritu buat puding laici, diorang tak makan pun..
tak suka sebab ade rasa kesat2 laici tuh..
takde sape yang makan, kenala buang jugak akhir nye..

 resipi dari sini..

Rich Choc Pudding 

source:junjs11 my resipi

Bahan-bahan ( 1 loyang sederhana besar )

  • 1/2 cawan serbuk koko
  • 1 cawan gula
  • 1/2 cawan susu tepung
  • 1/2 sudu teh garam
  • 4 1/4 cawan air
  • 4 sudu besar tepung jagung
  • 1/2 sudu teh esen vanilla
  • 3 sudu besar butter
  • 1 paket serbuk agar2 (10-11gm)

Cara-cara

  1. Campurkan semua bahan kecuali butter dan kacau selalu hingga mendidih.
  2. Masukkan butter, kacau hingga pekat.
  3. Angkat dan masukkan kedalam loyang atau acuan yg disukai.
  4. psssttt! ni akak tambah cara yer..untuk puding ni n puding2 lain, kalu nak senang keluarkan bila dah beku, basahkan dulu acuan sebelum memasukkan puding..bila dah beku, insyaAllah senang nak keluarkan.
 gambar hanak2..
haha..
afiya kena paksa dengan babah ambik gambar dengan kakak n abang2..

13 comments:

☆*♥L@dy @yU♥*☆ said...

Sama menu ngan ai td
Actually letih sgt but Adam Mintak buat gak la
Ai ikut recipe ros JMC....Sedapppp khen
Bkn kids jer suka Mak budak pow Telan laju je

sabar kagawa japan said...

alaa da lame xbuat..bile tgk ni mcm xsabau plak nk buat malam ni....sedapp kann kalo ade kuahnyee kene ribut taufan pon xsedo makann

アヌム ちゃん said...

mcm sedap tuu..comel je mcm2 bentuk..rmbut abang2 mcm rmbut afiya la..hehee

nur easy said...

tu dia..comel2 bsusun je pudingnya.. sian afiya kena paksa ya ;)

Asmara said...

bdk2 kat rumah ni pulak puding keras tak layan, diorang suka puding yg lembut2 tu. kdg berhari2 puding dlm esbok, mamanya jugak yg perabiskan. mau la mamanya tak makin membesar. ekekeke..

munna said...

ooo baru tahu petua tu...selalunya klu nak guna sesuatu bekas munna mesti nak lap kering2 dulu

Hanis Azla said...

nmpk sedap sgt puding tu.. nnt klu rajin2 boleh juga buat.. comel betul anak2 lia.. suka tgk gambar2 tu..

Amie said...

tengok RCP comel2 belaka... nampak yang 4 tu laaaagiii comel....

Hanis MY said...

suka tgk gambar anak2 tu... happy family!

p/s: nak tny yg naik bot kat genbikei tu bila daun tukar kaler? kami tak pernah sampai sanun teringin la wuwuwu...

Fitri Senin said...

Aduh comelnye baby!!! Geram!!!

Hanis MY said...

Tq bgtahu..thn ni tk terjah ke? Blh kt jmpa kt sn... Nk tgk baby Afiya comeiii...

Kamalia said...

kepada semua...terima kasih kerana sudi tinggalkan komen..nanti saya BW ye..daa

wos said...

anak 4 oranggg..
aaa.. comelnya suka suka suka.
tapi kita ada 2 orang jer..
nak jugakkk..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...