Pages

Saturday 6 March 2010

Popiah goreng

Hari mantai (petang sebelum raya) tahun lepas, hubby dan kakak saya dok membuat 100 biji popiah..uishhh..memang penat..saya tolong tengok je..hihihi..yela,ada alasan tak nak buat sebab jaga twin ni..pandai ngelat.:p..Popiah ni kena buat banyak, sebab mulut yang nak makan pun banyak..itupun saya rasa saya dapat makan dua biji je..kebetulan raya tahun lepas, semua anak-anak mak balik..Jadi, kalau campur anak, menantu dan cucu ada la dalam 70 orang..lebih dari kenduri la pulak..hehehe..nak buat camne kan..adik beradik ramai..:-p

Popiah kakak saya ni spesel..bagi saya la..dia akan letak chicken/meat minced, potatoes,black pepper(kena tumis bawang pastu baru masuk suma ni)..ni sebagai inti utama dia..yang sampingan tu letak la carrot, taugeh ke, sengkuang ke..Disebabkan dah lama tak makan popiah,inila projek masak-masak saya ngan en.hubby..arini dia tak pegi lab, bolela main masak-masak sama-sama..peace bi.:D

En.hubby suka sangat makan ni..beria-ia la dia puji, sedapnya..dah lama tak makan..Kalau makan ni tak cicah sos dia pun takpe..sebab dah rasa pedas black pepper tu sendirikan..sapa yang rajin, bole cubala..:))

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...