Pages

Monday, 6 September 2010

Demam

Salam...ngehehe..walaupun badan tak larat nak duk depan PC ni, tapi nak buat camne kan..kena layan twin ni..Nak tengok The Starfall ABC song..nak click gune mouse tak pandai lagi..lagipun kang diorang duk berebut mouse tu..yela, mousekan bole gune satu je..:p

Minggu lepas Amni demam seminggu..seminggu tu jugakla die tak pi youchien..batuk yang teruk sangat..demam panas..terima kasih MR K berjage malam tuk jage Amni..

huh...kembangnye idung..anak sappala nih..

Pastu kelmarin, Faeiz plak yang demam..siap dengan batuk yang kering dan keras tu..setiap kali batuk, mesti nangis..Kot twin yang demam, selalunye saye punye turn la berjage malam..sebab Amni demam aritu, babah diorang yang berjage..mama die pulak ........tido..sebab nak kena bangun banyak kali kan..nak kena buat susu twin ni dekat 6kali..

Semalam Faeiq pulak yang demam..uwaaa..rase cam nak pengsan dah mama ni..nasib baik la mama dah berhari raye dulu..takdela terase penat sangat..Faeiq pun batuk yang sama macam Faeiz jugak..

Setakat ni dah dekat 6kali kami pi clinic..rumah ni pun dah jadi mini pharmacy..huhuhu..

Ok ade lagi satu cerita..semalam kami bawak anak2 pi tasik..ni antara aktiviti mingguan kami kat sini..bagi itik dan ikan makan roti..tengah bagi ikan makan tu, Amni pun kate la die nak sheshe(pee)..Saye pun bawakla..agak jauh jugakla toilet die..twin dan babah diorang masih kat situ lagi..Rupe2nye, elok je saye tinggalkan diorang tadi, Faeiq dah terjatuh kat dalam tasik tu..babah die kate, die nak baling roti tu, tapi baling dalam keadaan melompat.. ha, lompat punye lompat terus termasuk ke dalam tasik..nasib baik die sempat berpaut kat pelantar tu, dan hanya separuh badan je yang masuk..babah die pun ape lagi..jadi superman la sekejap..tarik die keluar dengan sepantas kilatnye..kot tak, konpem dah kena gigit dengan ikan yang besar2 kat situ kot..

sampaila ni xdapat nak bezakan selipar tuk kaki kanan or kiri..tengok tu..selipar terbalik..:p

okla..nak gi jemur baju jap..malasnye..
pastu nak kena gosok baju lagi..yela, kan nak beraye, kena la gosok baju raye yang tak seberapa tuh..
pastu lagi, nak kena makan ubat pulak.. MR K dah ugut, kot awak tak nak makan ubat, pastu demam, kite sume tak yah turun beraye kat embassy..uwaaa..tak sanggup...ni pun dah terase sayu syahdu dah ni...:p

4 comments:

makcikrehan said...

wohooo terjun tasek siap ha... buleh geng dgn anak dara makcik nanti nih! hihihihi

anie,Nagoya said...

salam aidilfitri dari kami dinagoya...lia kene tabah tau,seorg ibu kene kuat!!!...lagi2 bila anak2 sakit.hihihi...comel hero2 ko n cantik si amni...

Idayu said...

waa taihen na..sabarlah yea, odaijini...
sama la kami pon ank berank berlawan2 batuk, kdg2 sampai dh x larat dh batuk sampai kuar2 air mata.sib baik la fareeha ok, tapinya dia plak yg kena otafuku...bnyk penyakit sejak duk sni..

bestnyer beraya kat embassy..nnti bole ler jupa ita ek..kem slm suma, maaf zhr btn!

Kamalia said...

MR:woohooo..best sgt2..mmg geng la sngt2 ni..macam ulat dah..xtau nak duk diam..:p
anie:slamat ari raye jugak buat akak..tq akak..skang ni diorang dah ok..:D
kak ayu:hehehe..sib baik skang dah ok..kot x,esok xturunla ke tokyo..slamat ari raye buat akak sekeluarga jugak..:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...