Pages

Thursday, 24 February 2011

Suka buat sepah...

Apa yang korang buat
bila anak korang
suka buat sepah macam budak berdua ni??

habis jigsaw puzzle tu diorang sepahkan..
kununla rumah sekangkang diorang je,
jadi senangla kot bagi diorang nak kemas balik..

yang ni lagi haru..
mama sibuk kat dapur masak
diorang pun sibuk masak jugak kat dalam..
kunun2 nak jadi Junior Masterchef (eh, betul ke ade program ni?)

buat muka seposen bila mama marah..
pastu, bercakap sesama diorang dalam bahasa diorang
"kami pun nak masak jugak mama, nanti cubela rase..sodap"
agaknyela diorang cakap macam tu..hehehe

oo..tak cukup yang tadi tu
kita tambah carrot sikit ye
parut je..guna jela bamboo mat mama nih..

jadi, sebagai denda
kena susun pinggan kat dalam kabinet tu ye
kot tak, mama tak bagi tido dengan mama

jangan lupe basuh pinggan sekali
bagi bersih berkilat

tengok ni mama
saya boleh je basuh pinggan ni sume
sape kate saya takleh buat keja dapur

ok mama, dah siap dah..

hahaha..camnila gaya budak berdua ni..
bila kakak Amni pi skolah, diorang dah mula boring,
dah tak tahu nak buat ape agaknye (ye, selain tengok katun, main2 dgn toys yg brlambak ni), mula la buat sepah..

sebenarnya tak sangka diorang ni dah nak masuk 3 tahun dah
rasa macam baru semalam je usung perut boyot tu ke sana sinun
macam baru semalam je rasa perit bersalin tu
rasa macam baru semalam je diorang ni BF kiri kanan mama punye *tut*
sekarang alhamdulillah..dah besar..
cuma satu je, bila faeiq n faeiz nak mula belaja tido ngan babah ni?
mama dah tak boleh tido terlentang dah ni..

17 comments:

MummyEcha said...

sama ngan ank saya.bila suh simpan balik,dia akan simpan tp tula ambik masa.jenuh gak la nak tunggu ank dara tu siap simpan.pejam celik pejam celik kejap jer diorg nie membesar kan...neway,rajinnyer si kembar tolong akak kat dapur hehehehe......

Hanis MY said...

bestnyaaa tengok 2 org twins ni comel sgt! rajin tlg mama dia.. bagusnyaaa very good nanti aunty bg stoberi (takut nk bg coklat hehe)

Asmara said...

diorang sepah wat tak tau je. baru la minda tu berkembang. tak gitu! ekekeke.. sabo je la maknyer, asal membesar dengan sihat syukur Alhamdulillah.. ;D

kak Erna said...

assalam kamalia..seronoknya tengok keletah dia orang ni ye..
kecik lagi lia..memang le maca tu..nanti dah besar..insyaallah..tak buat sepah dah..

Kamalia said...

mummy echa: mmg,kalu suh simpan n kemas tu, ambik masa yg lama dr masa diorg buat sepah..diorg mmg cukup rajin ke dapur..xtaula dah besar sok..

hanis: comel ke?mama die comel x?hahaha..ye,jgn bg cokelat..gigi pun dah hancur dah..stoberi,mmg feveret diorg nih

Kamalia said...

kak as: selalunye mmg buat xtau je..yela, nak bg kembangkan mindala tu,tapi, ni dah xde modal nak cite pasal diorg...hahaha..bocor sudah rahsia..ye,mmg bersyukur diorg mmbesar dgn sihatnya..

kak erna: sa salalm kak..hehehe..sonok kak..kdg2 penat gak bila brgaduh tuh..iA,harap2 dah besar, jgnla kuat menyepah jugak..

suri solehah said...

salam hehe..seronok tengok anak berdua..macam anak akak le..suka sepah semua benda.masalahnya kalau nak denda cam tu..takdenya diaorg nak buat ..

sarah-najwan said...

kalu akak mmg stress anak4 buat sepah
akak rela sembunyikan mainan tau..huhu

tapi kalu xbg mainan kang..dorang bising lak..last2..ikut suka kamu la nak..hehe

pastu..guna kuasa general suh kemas!!!!!!!!!!!!!!!

Umie said...

lor ko nih..dah alang2 diorang suka nak masak2 tu, ko resign la jap jadi tukang masak..suh budak berdua tu masak lunch utk korang..bernas x idea aku nih?? kekekke

munna said...

anak munna buat sepah mmg pandai... klu nak kemas mmg liat sungguh.. kena pujuk macam barulah nak kemas...

Idayu said...

twin tuh mmg slalu pakai baju sma ker? cutenyer...

akk mmg pantang umah bersepah, bila mak diorng nih dh jdk singa masing2 kelam kabut kemas termasuk bpknyer skali...he3

Hanis Azla said...

biasa klu anak kecik rumah bersepah.. tp rajin juga dia org tolong mamanya semula kan.. anak2 akak yg dah besar pun kdg tu bersepah juga rumah.. jenuh mulut ni suruh kemas balik.. he..he..

Lady Lavender said...

bila anak2 tengah besar camni rumah memang tak boleh nak nampak kemas kaann..kejap aje kemad pastu terabur la balik. Samalah mcm akak :-)

anie,Nagoya said...

jgn ko terberanak awal dek layan kerenah2 twin tu udah lah ya.hihihihi.....

kkanie anak dah besau pun umah cam kapal dah karam.suara dah jd petir barulah terkemas.tpi bertahan tuk 1 ari je.haaaaa.....

Kamalia said...

suri solehah:mmm, betul tu kak..kalau denda mcm mane skali pun, diorg buat xtau je..ke sbb diorg xphm ape itu denda?hehehe

sarah najwan: ye,sy pun siap sorokkn separuh drpd toys diorg tuh..pastu 2minggu skali baru keluarkan yg lain pulak..kalu keluarjkan sume skalu, jd tongkang pecahla..

umie: muekekeke..bernas idea tuh..nnt aku tye diorg nak tak msk lomak cili api tuk mama?

Kamalia said...

munna:biaselahkn budak2..nak kena bg upah bagai br kemas betul2..

idayu:mmg kena beli baju yg samala kak..kot kang, berebut..hahaha,dah jd singa br nak kemas ye..takut jugak dgn mama nih..

hanis azla:dah besar lagi senang nak suruh kemaskan kak..

lady lavender:ye kak.tak smpai 10minit, dah bersepah balik..grrr..

Kamalia said...

anienagoya:hikhikhik..akak,jgnla..kdg2 rs gak cmtu,smpi saya ckp,mama rs nak terberanak dah ni..sib baik diorg xphm..hehehe,dah besar,sng sikit nak marah kak..ni kocik lagi, kdg2 buat tak tahu je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...