Pages

Wednesday, 28 July 2010

Morioka Zoological Park

Lawatan sambil belajar ke zoo..memang penat sangat..pastu panas terik...berbelang muka mama diorang nih, dah jadi cam kuda belang pun ade gak..:p Bebudak bertiga ni memang suka dengan binatang, tu yang bawak pegi sini..another happening trip for our kids..:D Tempat ni memang aman la sesangat..tak bising pun macam kat Zoo Melaka (itu yang saya pergi 2 tahun lepas..Zoo Negara rasanya dah dekat 17 tahun xpegi..:p)..

Tempat ni memang besar dan luas..Tapi, diorang yang lain cakap Ueno Zoo lagi besar..konpem satu hari tak habis nak tawaf satu zoo..(next year la pegi sana kot..) Dekat je dengan rumah kami, dalam 20 minit je kot..Zoo ni kat atas bukit..jarak dari kandang satu binatang ke binatang yang lain tersangatla jauhnye..bile pergi tu turun bukit..jadi, bila nak balik, mesti kena lalu jalan yang sama jugak dan naik bukit..uwaaa..tak larat dah, nasib baik memang diorang sediakan kenderaan tuk ambik dan jemput pelawat..huh, kot tak, jenuh la kami nak berjalan sambil kena tonggekkan bontot( kan kena naik bukit..:p)

Ni sekadar gambar anak-anak je..yela, kot pergi zoo mestila ambik gambar binatangkan, tapi taknak la letak gambar binatang tuh..so, saya cuma tepekkan gambar anak2 (dan mama diorang jugak) tuk kenangan..:D

Tengok mama tu..tengah kepit kaki..kononnye tak nak nampak besar..:D

tapi, kantoi kat sini..see..see..kaki mama dah besarkan..:p

teramat susah la nak amik gambar budak2 nih..Faeiz die macam gile glamor jugakla..die tau bile org nak amik gambar,mesti die duk diam..Faeiq susahnye nak control die..

see..see..Amni pun sama jugak..tu sebab gambar mama yang banyak..mama pun gile glamor..:p

kerja mama waktu ni hanya menolak stroller yang kosong..xde maknanye twin ni nak duduk..sib baik Amni nak duduk gak,walaupun agak berat tuk menolak Amni,tp xpe..asalkan jgn tolak stroller kosong...:p

Amni xpuas ati babah tinggalkan diorang...hahaha..:p

okla..letak satu gambar animal jugak..Melman the giraffe..:D

3 comments:

anie,Nagoya said...

sekom....ada bawa balik unta??hahahaha...ko dah belang2...kkanie dah itam gelap...

Nadiah Sidek said...

nadiah tak pergi2 lg zoo sini! entah bila la suami nak bawak anak bini dia ni gi zoo..asyik tangguh je..huhu..

Kamalia said...

kakanie:hahaha..xnakla bwk balik unta..dah tuo bebenor...ala,jap lagi,putih la tu..:D

nadiah:ngehehe..sabar ye..nnt bila dah tak bz,die bawakla pegi zoo..tak lari pun zoo tuh..:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...