Pages

Monday 23 July 2012

FaceTime!

Salam Ramadhan buat semua. Hari ni dah masuk hari ke 3 kita berpuasa dan malam ni dah masuk hari ke 4 kita semua berterawih. Semoga Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelumnya dan semoga apa yang ingin kita capai sepanjang Ramadhan ni akan terlaksana dengan jayanya. Insya Allah. Mesti ada yang dah tengok video Ramadhan, The race is On! Saya suka sebab semua orang optimist boleh mencapai apa yang dihajatkan untuk sepanjang Ramadhan ni dan saya percaya semua orang boleh lakukan termasuk saya dan jugak kawan-kawan semua. Sila rebut peluang pada kali ini dengan sebaiknya. Insya Allah.

Baru lepas moreh, tapi saya makan nutella spread je..haha, konpem kalau carik kat mana-mana masjid tak jumpa moreh macam yang saya makan  ni.


Ok, tajuk FaceTime. Dah lama nak bercerita pasal face time ni, tapi macam biasa saya ni kan pemalas nak update blog. Hari tu time Mr K pergi Copenhagen tu la kami bergasak guna face time ni. Lebih kurang macam skype jugak tapi bagi saya image(video) quality face time ni lagi bagus dari skype. Audio pun smooth je takdela macam suara kita dah dengar tapi mulut tu  baru nak bergerak..Anak-anak pun suka sebabnya bila babah diorang OS je, kerinduan nak tatap wajah babah tu sedikit sebanyak hilang jugak. Yang penting both sides kena ada wifi dan mesti guna iphone la..hehe. Free je uols. Tak yah bayar ape pun. Dunia tanpa sempadan kekdahnya. Setakat ni, dah 3 hari Mr K balik Malaysia kan, tetiap masa anak nak cakap dengan babah je, terus call babah diorang. Tapi bukan nak borak pun, dapat tengok sekejap pastu pi tempat lain. Mama la yang suka sebab dapat cakap dengan babah puas-puas..hoho!


Ok..ni nak sambung enty pi Hokkaido aritu. Padahal gambar semua dah ada dah dalam draft cuma tinggal nak tulis caption pun saya malas..;p

8 comments:

Qasey Honey said...

asslm Mama...ala ciannye...skrg ni rindu-rinduan la yer...hihi..QH pon sma...simpan aje dlu gambo kt draft dulu...kemain lemau lg nk ngarang entri..hehe

Ira said...

Kitorang pon jarang guna Facetime ni. Hmm maybe sebab line internet di Msia sangat lembab barangkali? Facetime hanya utk apple products saje. Kalau takdok, skype, viber & whatsapp only kekeke..

Madam iEeDaZ said...

Nutella tu mmg sedap!! Mama isha like.. :-)

☾SHiemaCMa786☾ said...

Facetine?
Hehe..nmpk sgt cma ketinggalan zaman..

amazing sekali moreh dgn nutella dan roti.. :)
oo..iphone..cma x gune..patut la den xtau..

☾SHiemaCMa786☾ said...

*facetime*

Aziela said...

Selamat berpuasa Lia... tak apalah...next year dah balik sini kan.

Kamalia said...

Qaseh Honey:kita s erupa la ye kak..nnt sy buat kunjung balas ke blog akk ye..

ira:aritu ada masa jugak facetime xleh guna sbb internet xbape laju..so,brskype n viber je la..

mama isha:kadang2 mama yg makan lebih dr anakkan hehe(sayalah tu)

Kamalia said...

cma;
xpe cma..akk kalau xmerantau ni xtau jugak la kot..hehe

aziela:
haah kak,insya Allah tahun depan kami balik.nnt boleh raya rumah akk..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...