Pages

Thursday, 12 January 2012

Nasi Ambeng..

Salam wbt..ehem, Nasi Ambeng kesukaan kami, si jawa celup..haha. Teringat pasal gambar ni terus buat entry, takut nanti saya malas.


Makan nasi ambeng di rumah Kak As. Hari tu sebelum pergi tanya dia boleh ke buat nasi ambeng, jadi bila tuan rumah dah setuju saya pun bawakla apa yang patut dari sinikan. Kononnya nak main masak sama-sama tapi memang hari tu Afiya nak melekap je dengan saya. Dengan babah dia pun tak nak. Jadi, boleh tolong sikit-sikit jela. Apapun terima kasih Kak As sudi terima kami sebagai tetamu sekali lagi dan sudi masakkan nasi ambeng permintaan si jawa celup..Jangan lupa Yuki Matsuri datang sini pulak tau..


 lauk-lauk untuk nasi ambeng..
memang renyahkan nak buat nasi ambeng ni.
banyak sungguh lauk yang kena masak..
masak dari pukul 6.30 pukul 9 malam baru siap..
pitam kalau buat sorang-sorang ni..:p

 nasi ambeng perantauan yang sangat sedap:D


17 comments:

Cheq Sue said...

hai...lama sungguh tak makan nasi ambeng ni, kalau nak buat sendiri x berbaloi, nak beli lak xde kat sini... mmmmm leh tgk ajelah.. :)

Ijah EmoTemo said...

heee tak pernah mkn nasi ambeng tp teringin lerr plk bila tgk ni hehehe

ADEEYA said...

First time makan nasi ambeng tahun lepas hehe not bad lah :D

Amie said...

Kamalia,
he he hehh jawa pure pun belum tentu dapat buat satu hidangan nasi ambeng he hehhheee, ini kira ok!

MaryaYusof said...

Kamalia, sy xpernah mkn nasi ambang... Tapi nampak mcm sedap... I ternampak petai... ade jual petai ke dekat sana?? Tempe pun ade... bestnyee... Jawa Jepun nih...hehehee~

Nadiah Sidek said...

belum pernah lagi rasa nasi ambeng

izahdaut said...

betul la lia.. aku pun tak sanggup nak masak nasi ambeng ni. tapi nak sangat makan. org jawa ada sapa2 nak ajak kendurii kawin tak? nak rasa nasi ambenggg.. ngehehe

nur easy said...

complete set.. kat sini pun x hidang cantik2 camtu tau..;)

♥cmª shIemª♥ said...

salam kak..
mak aihhh..kol 6.3o sampai kol 9 baru siap msk??punye byk lauknye??
huhu..
tgk sungguh menyelerakan..tp cma x beberapa minat kat nasi ambeng ni..heh.. :)

Cik TeN10 said...

penah dgr nasi ambeng ni tp blom penah try lg.. :))

Asmara said...

cantiknya gambar dari camera u. hihi.. ok nnti roger2 lg. :D

munna said...

sedapnya...munna tak pernah lagi makan nasi ambeng

Kamalia said...

cheq sue:
kalau buat sndiri tapi makan berdua je,mmg tak berbaloi kak..sy memang lepas ni tak buat dah kuat.

ijah:
rasala jah..mesti abg eron haziz ko suka nih..ekeke

adeeya:
hehe..ada org suka..ada org tak berapa sgtkan..

amie:
ekeke..ni pun kwn saya yg buat kak.sy tlg tengok je..

Kamalia said...

Marya:
ai pun mkn bila dha duk johor,kot tak mmg tak makan jugakla tu.
kat sini ade jual petai frozen n tempe frozen jugak. beli online dari kedai pakistan..

izahddaut:]
mmg pasni aku tak buat dah..tunggu balik sok,makan puas2 kat kedai..sapa sini org jawa?ni jemputla cik izah kita ni ha..dia teringin nak makn nasi ambeng..harap ada yang jemput ko nnati tu..

easy:
ekeke..complete ye?dah makan punya pasal,kena cantikla ..

cma:
mmg cma..sakit kaki berdiri kat dapur nak masak ni je..makan skjap,nak menyiapkan hampir 3jam..pitam..

Kamalia said...

fatin:
cuba latry bila balik nnt ye..

as:
amnoi..eh,nikan ambik dr pinggan yang akka duk hidang tu..ok,nnt ape2 roger jela ek..


munna:
cubala munna..sedap..:p

suri solehah said...

rajinnya orang merantau ni...mcm2 menu dimasaknya

Nur-nba said...

Nasi ambang memang sedap... Lama tak makan.. Tiba2 teringin pula.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...